در روزهای پایانی سال 94، بازار خودرو رونق سالهای پیش را ندارد. نقدینگی پایین، انتظار برای ارزان شدن خودرو و ورود محصولات جدید دلایلی است که برای این رکود میتوان برشمرد، هر چند شرکتهای مختلف خودروساز تلاش کردند تا با بهکارگیری راهبردهای گوناگون این شرایط را به نفع خود تغییر دهند. اعطای تسهیلات و فروش اقساطی در قسطهای بلندمدت و افزایش سود مشارکت و انصراف در پیشفروش خودرو راهبردهایی بودند که مشتریان را به بازار خودرو جذب و نقدینگی مورد نیاز این شرکتها را در پایان سال تامین کرد و باعث شد آنها محصولات سال 94 را تا پایان سال به بازار بفرستند و موجودی انبارها به حداقل برسد.
[1394/12/22 13:00]